Wednesday, May 18, 2011

Για αρχή...


Δεν τα πήγα ποτέ καλά με πατρίδες, έθνη, καταγωγές, ιστορίες και άλλα τέτοια. Γέννημα θρέμα Πειραιώτης, από πατέρα και μάνα, αυτόν τον τόπο τον αγάπησα. Δεν ξέρω γιατί, αλλά κάθε γωνιά του είναι το σπίτι μου. Ο χαρακτήρας μου διαμορφώθηκε σε κάποιο βαθμό από την ιστορία του και από την ιστορία των ανθρώπων του. Έχω διαβάσει πάρα πολλά βιβλία για την ιστορία του Πειραιά και με έκανε να καταλάβω πως αυτή η Πόλη δεν μπορεί να αποκοπεί από τους Πειραιώτες. Ο Πειραιάς είναι οι Πειραιώτες.

Πες το κόλλημα, όμως πάντα ζούσα και θα συνεχίσω να Ζω "αποκομμένος" από την Αθήνα. Ό,τι θέλω το βρίσκω εδώ και δεν μιλάω για υλικά αγαθά. Η ιστορία του Πειραιά, είναι ολόκληρη ιδέα και έχει να κάνει με τα άτομα που ζούσαν εκεί. Ας μην ξεχνάμε πως είναι (μάλλον) η πιο τραγουδισμένη και η πιο πολυαναφερμένη πόλη είτε με θέμα κάποιες περιοχές του, είτε με θέμα χαρακτήρες ανθρώπων. Επίσης υπάρχει ένα δημοσίευμα από εφημερίδα της δεκαετίας του '50 που περιγράφει τον Πειραιώτη σαν χαρακτήρα (αν δεν βαριέμαι θα το ανεβάσω κάποια στιγμή).

Μου είναι δύσκολο να καταγράψω τις σκέψεις μου για το "σπίτι" μου, ίσως είναι δύσκολο να καταλάβετε κιόλας. Ο καθένας ίσως να νιώθει το ίδιο για τον τόπο του... Αλλά πραγματικά πιστεύω πως το να είναι κάποιος Πειραιώτης είναι μεγάλη τύχη.

Θα κλείσω με μια φράση που είχε πει ο Γ. Τσαρούχης και όταν την είχα πρωτάκουσεί παρόλο που ήμουν πολύ μικρός σε ηλικία, ανατρίχιασα!

"Έμαθα πολλά από πολλούς, όμως θα ήμουν ένα τίποτα αν δεν είχα δει μικρό παιδί το εξαίσιο φως του Πειραιώς" :)

10 comments:

  1. Καλησπέρα Manolog
    Πιθανόν να έχεις δίκιο. Δεν είχα ποτέ καμιά σχεση με τον Πειραιά. Σημασία έχει όμως ότι αγαπάς τον τόπο σου και θα μπορούσες να κάνεις κάτι γι΄αυτόν, αν σου δινόταν η ευκαιρία.

    ReplyDelete
  2. @ nefelokokkugia

    Εγω τιποτα δεν θα μπορουσα να κανω, γιατι δεν τα παω καλα με τη διαχειριση των πραγματων.

    Ουτε σκοπος μου μεσα απο το κειμενο ειναι να δειξω την αγαπη μου για τον Πειραια. Απλα ηθελα και δεν μου βγηκε να εστιασω λιγο στους ανθρωπους του... οπως ειπα ομως δεν τα καταφερα!!

    Καλησπερα!

    ReplyDelete
  3. Καλημέρα Μανώλο!
    Ωραίο το κείμενο που έγραψες! Γειτονάκια είμαστε!

    Επειδή έχω πολλούς γνωστούς γέννημα θρέμμα Πειραιώτες, όντως είστε πολύ καλά παιδάκια :D

    ReplyDelete
  4. Ε, χμ, ο Πειραιάς δεν είναι επίνειο της Αθήνας; :-P

    ReplyDelete
  5. Είναι ένα αίσθημα πεταρίσματος για τον τόπο που μεγάλωσες :)))

    Κάτι μου θυμίζει αλλά για λίγο πιο βόρεια ;)

    ReplyDelete
  6. ρε συ μανολο και μονο πως εχει εδρα ο ολυμπιακος τον πειραια φτανει.
    ειναι η πιο ομορφη πολη.
    οσο για τους ανθρωπους που λες εχεις δικιο.
    οι γεννημα θρεμα πειραιωτες ειναι ντομπροι ανθρωποι γνήσιοι και μαγκες.
    ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΒΡΟΥΝΕ ΚΑΝΑ ΒΑΖΕΛΟ ΤΟΝ ΞΕΦΩΝΙΖΟΥΝ.
    εγω δεν ειμαι γεννημα πειραιωτης αλλα ειμαι θρεμα.

    ReplyDelete
  7. @ Blu3Th1nk3r

    Ε ναι βρε Χρυσα, οχι επειδη ειμαι μπροστα αλλα ειμαστε γαμω τα παιδια!! :P

    @ the elf at bay

    Καμια σχεση, ο Πειραιας ηταν ειναι και θα ειναι αυτονομος. Εμεις δεν παμε στην Αθηνα, οτι χρειαστουμε το εχουμε στον Πειραια!!

    Ασε που τωρα θα προτεινω να γινουμε ανεξαρτητο κρατος με πρωθυπουργο τον Κοκκαλη!! Χαχαχα

    @ *Douli*

    Ισως... ειναι περιεργη η σχεση μου με τον Πειραια

    Καλως ηρθες!!

    @ θεμης7

    Ξερεις τι ειναι να μεγαλωνεις πανω απο την Λεσχη του Ολυμπιακου στο πασαλιμανι? Τι ειναι να πινεις καφε με τον Γραμματικοπουλο και να σου λεει ιστοριες του Ολυμπιακου απο το 30 μεχρι σημερα? :)
    Νιωθω πολυ τυχερος οχι που ειμαι Ολυμπιακος μονο αλλα επειδη ειμαι και Πειραιωτης. Και οταν το τραγουδι λεει και ακτη Τζελεπη, Τερψιθεα και τη σχολη του Προμηθεα, χαιρομαι γιατι ξερω που ειναι το καθε τι!!

    ReplyDelete
  8. Πολύ μ'άρεσε το κείμενο σου Μανώλη μου.. Ο Πειραιάς μ'αρέσει πολύ σαν πόλη, πορόλο που δεν είμαι από κει.. Κορυδαλλιώτισσα από μικρή, και Ολυμπιακός, τα αγαπάω γιατί τα έμαθα.. :) Και τώρα που μένω Περιστέρι, Αθήνα δηλαδή, δεν νιώθω καθόλου μέρος της. Πειραιώτισσα και Κορυδαλλιώτισσα θα είμαι φορ έβερ!
    Φιλιά!!

    ReplyDelete
  9. @Manolog3 Ωραίος πρόεδρος ρε, να τον χαίρεσαι...

    ReplyDelete
  10. @ *Κορίνα*

    Κορινα μου και ο Κορυδαλλος Πειραιας ειναι. Ελευθεριας, Μεμου, Αι Γιωργης, μεγαλωμενος και εκει ειμαι!! :) Τι να μας πει η Αθηνα? Αλλωστε δεν ειναι τυχαιο πως οποιος ερχεται στον Πειραια τον ερωτευεται!

    @ the elf at bay

    Τωρα αμα πατε πρωτοδικειο θα του πω να δωσει 30€ να σας αγορασει να σας ριξει στη Δ' Εθνικη!! :P

    ReplyDelete

Εσύ είπες...