Monday, February 28, 2011

Ο υγιής "Κυνόδοντας" και τα σάπια δόντια

Σήμερα θα το παίξω κουλτουρίαρης και θα μιλήσω για κινηματογράφο. Όχι, αλλά για να μην λες πως δεν έχω επίπεδο.

Τις τελευταίες βδομάδες η πλειοψηφία των Ελλήνων έμαθε για τον "Κυνόδοντα" του Γ. Λάνθιμου και ο λόγος δεν είναι άλλος από την υποψηφιότητα του για όσκαρ. Όπου σταθείς και όπου βρεθείς γίνονται συζητήσεις επί συζητήσεων για το πόσο ωραία ταινία είναι και μπράβο στον Λάνθιμο. Για να μην μιλήσω για τα ΜΜΕ... εκεί να δεις τι γλείψιμο πέφτει. Δεν μου αρέσει να γίνομαι κακός αλλά πραγματικά απορώ πως η κοινωνία μας έγινε τόσο ανοιχτόμυαλη. Απορώ επίσης πόσοι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ είναι εκείνοι που έχουν δει την ταινία και έχουν καταλάβει τις αλληγορίες και τις παρομοιώσεις που θέλει να δώσει στον θεατή.

Καταρχήν να ανοίξω παρένθεση και να ξεκαθαρίσω τη θέση μου λέγοντας ότι η ταινία μου άρεσε από την πρώτη φορά που την είδα (την έχω δεις άλλες 3 φορές από τότε). Συμφωνώ στα περισσότερα απ' όσα πλασσάρει και χάρηκα που βρέθηκαν άνθρωποι να το στηρίξουν αυτό το πράγμα.

Όλα αυτά με παραξενεύουν τόσο πολύ γιατί η ταινία πλασάρει τα λάθη της Ελληνικής οικογένειας και γενικά των οικογενειακών δεσμών και θεσμών. Πως λοιπόν ξαφνικά βρεθήκαμε από το τρίπτυχο "Πατρίς Θρησκεία Οικογένεια" που ο Έλληνας δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί του, στην αντίπερα όχθη? Τόσο μεγάλη πρόοδος έγινε μετά από μια ταινία? Μάλλον όχι, απλά μας έφαγε αυτό το καταραμένο mainstream και η "διαφήμιση"της Ελλάδας στο εξωτερικό για να μπορούμε για άλλη μια φορά να τεντώσουμε τις ανύπαρκτες τιράντες μας όλο περηφάνια στους "ξένους" και να δείξουμε πόσο καλοί είμαστε εμείς οι Ελλήνες.

Μακάρι όμως αυτό να γινόταν. Σκέψου μέσα από μια ταινία να άλλαζαν μυαλά οι άνθρωποι τότε το 2010 ίσως είχε μείνει στην ιστόρια γιατί μετά την προβολή ταινιών όπως ο Κυνόδοντας, η Ακαδημία Πλάτωνος και η Στρέλλα η κοινωνία μας θα είχε γίνει καλύτερη.

8 comments:

  1. η ελλάδα αλλάζει χαζέ:) τι γέλια έχουμε να κάνουμε άμα το πάρει.

    ReplyDelete
  2. @ lt.aldo raine

    Αλλαζει ναι, αλλα προς τα που? Προς το καλο ή το κακο? :P

    Αμα το παρει ο Σακης θα κανει και αλλο βιντεο κλιπ μαζι του και οι Ελληνες θα βγουν να πανηγυρισουν με οπως το 2004 με την νικη της (θεας) Παπαριζου!! :D Προς θεου και διαολου δεν εχω κανενα προβλημα με τον Σακη ή την Ελενα...

    ReplyDelete
  3. sto kalitero fisika!

    etimasou vazelia kai gauri tha ginoume ena stin omonia! gia ton politismo re gamoto:p

    ReplyDelete
  4. Δε το πήρε!
    Εγω τη θεωρησα την πιο αισχρή ταινια που εχω δει ποτε!
    Δεν ειναι έτσι η ελληνική οικογένεια!Απέχει μακράν! Η οπτικη της ταινίας είναι τελείως λάθος!

    Καθολου δε μου αρεσε! εκνευριζομαι που στελνουμε έξω, συνεχώς αρλούμπες ταινιες.

    Αλλά αυτη ειναι μονο η γνωμη μου!

    φιλια

    ReplyDelete
  5. @ lt.aldo raine

    Προς το καλυτερο? Τι ετοιμαζεσαι να ριξεις ατομικη βομβα? :P

    Δεν παω στην Ομονοια ως ενδειξη διαμαρτυριας που την τετραγωνισαν... κουφαλες αρχιτεκτονες ηρθε η ωρα σας!! Χαχαχα

    @ Coula

    Η αποψη για την τεχνη ειναι υποκειμενικη Κουλα μου. Τουλαχιστον εσυ λες οτι δεν συμφωνεις και δεν σου αρεσε. Οι αλλοι ενω δεν συμφωνουν λενε οτι τους αρεσει, wtf που λενε και στα χωρια!!

    Μην ξεχναμε οτι η καθε σωστη ταινια πρεπει να ειναι ξεχωριστη για τον καθε θεατη. Αυτο ειναι το ωραιο στον κινηματογραφο... να μην σου δινει αμασητη την τροφη αλλα να σε προβληματιζει.

    ReplyDelete
  6. η ταινία κανιβαλίζει τη Αγία Ελληνική Οικογένεια αλλά με τέτοιο μη ρεαλιστικό τρόπο που ο μέσος Έλληνας θεατής δεν μπορεί να "παρεξηγηθεί" με αυτό που βλέπει και να χαλαστεί διότι είναι τόσο εξωφρενικό που απλά δεν τον αφορά.

    ReplyDelete
  7. Επειδή μου κίνησες την περιέργεια έκατσα και την είδα την ταινία τωρα.
    Εμένα δεν μου άρεσε καθόλου. Σκιάχτηκα για να πω την αλήθεια.
    Μπορεί να μην πιάνω εγώ το βαθύτερο νόημα της ταινίας αλλά θεωρώ ότι συγκεκριμένη γράφτηκε από ένα αρρωστημένο μυαλό.

    ReplyDelete
  8. @ mahler76

    Σαφως και ειναι τραβηγμενο το ολο στορυ... αλλα μεσα απο τις αλληγοριες μπορει καποιος να καταλαβει πολλα. Η υπερπροστασια των Ελληνων γονιων ειναι το κατι αλλο.

    @ Blu3Th1nk3r

    Καταρχην καλως ηρθες, βολεψου οπου θες, ποτο βαζεις μονη σου οσο θες τσαμπα ειναι.

    Παμε τωρα στο ψητο, αμα οι αποψεις μου για ταινιες σου κινουν την περιεργια καλο ειναι να τις αποφευγεις γιατι θα χασεις πολλες ωρες απο τη Ζωη σου. :P

    H καθε ταινια δινει στον θεατη κατι διαφορετικο, κεντρικο νοημα εχουν αλλα δεν ειναι μονο εκει το θεμα. Ο καθενας μας μπαινει σε εναν χαρακτηρα ή αναλυει την ιστορια βαση του δικου του τροπου σκεψης!!

    ReplyDelete

Εσύ είπες...