Friday, May 16, 2008

The Future Is Open…



Με αφορμή το post του FuSmOkEr που έκανε μια νύξη πάνω στα opensource λογισμικά είπα να κάνω και εγώ ένα δικό μου που να προβάλει σε πολύ γενικές γραμμές στον κάθε χρήστη που πιθανόν δεν έχει πολλές γνώσεις ούτε μεγάλη εξειδίκευση ένα εναλλακτικό λειτουργικό σύστημα που θα μπορούσε να επιλέξει για να βάλει στον υπολογιστή του αντί για τα Windows. Αυτό λοιπόν είναι το Linux… Ας πούμε όμως με λίγα λόγια τι είναι πια αυτό το περιβόητο Linux.

Το Linux είναι ένα δωρεάν, βασισμένο στα Unix λειτουργικό σύστημα, που δημιουργήθηκε αρχικά από τον Linus Torvalds με την βοήθεια προγραμματιστών από όλο τον κόσμο(!!!!). Ανεπτυγμένο σύμφωνα με την GNU (General Public License) , ο κώδικας των Linux δίνεται δωρεάν(!!!) στον καθένα. Τα linux δεν είναι τίποτα άλλο από ένας πυρήνας ενός λειτουργικού συστήματος ( Linux Kernel).

Τι εννοούμε όμως όταν λέμε πυρήνας και τι κάνει αυτός θα μπορούσε να ρωτήσει κάποιος. Ο πυρήνας αποτελεί το σημαντικότερο συστατικό σε όλα τα λειτουργικά συστήματα, όπου οι “αρμοδιότητες” του είναι να εμπίπτει και ο τρόπος στον οποίο γίνεται η διαχείριση των πόρων του συστήματος καθώς και την επικοινωνία μεταξύ των διάφορων τμημάτων του υλικού με τα αντίστοιχα του λογισμικού. Το Linux λοιπόν αναφέρεται στον πυρήνα του λειτουργικού. Σε αυτό το σημείο να προσθέσω πως υπάρχουν πολλές διανομές Linux(Ubuntu, SuSe, RedHat κ.α) οποίες προσθέτουν λειτουργικότητες στον πυρήνα ώστε να έχουμε μια καλή και ολοκληρωμένη εγκατάσταση.

Οι καινοτομίες του Linux είναι πολλές και γενικά η χρήση opensource λειτουργικών δεν είναι “άψυχη” έχει μια ιδεολογία σε αντίθεση με αυτή των Windows. Τα windows είναι ένα κλειστό λειτουργικό που δεν σου αφήνει περιθώρια να ανακαλύψεις, να πειραματιστείς, να ψάξεις σε αντίθεση με το Linux που όχι μόνο σου δίνει το ελεύθερο να κάνεις όλα αυτά, αλλά σε βάζει στο ρυθμό να ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙΣ ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΣ τυχών λάθη (έχοντας πάντα τις κατάλληλες γνώσεις) που μπορεί να υπάρχουν στον κώδικα. Αφού λοιπόν τα διορθώσεις σου παρέχεται η δυνατότητα να “δημοσιεύσεις” παγκοσμίως (μπορεί να ακούγεται υπερβολικό το ξέρω) τον διορθωμένο από εσένα κώδικα και όλοι οι χρήστες Linux να τον χρησιμοποιήσουν. Για κάποιον που δεν ψάχνεται πολύ στο θέμα υπολογιστών μπορεί να μην του κάνει και ιδιαίτερη εντύπωση άλλα στους προγραμματιστές είναι μεγάλο κατόρθωμα.

Κλείνοντας όμως και να μην κουράζω θα πω 2 τελευταία πραγματάκια. Το Linux Operating System είναι πολύ ασφαλές περισσότερο ακόμα και από τα Windows,(superior to Windows που λένε και οι Άγγλοι). Είναι user friendly, είναι windows like και το κυριότερο έχεις ΠΑΝΤΑ βοήθεια αρκεί εκείνη την στιγμή που την θες να έχεις πρόσβαση στο internet. Υπάρχουν πάααρα πολλοί απλοί χρήστες και προγραμματιστές σε πολλές ηλεκτρονικές κοινότητες που είναι εκεί για να σε βοηθήσουν και να σου επιλύσουν το πρόβλημα σου ΑΜΕΣΑ και ΔΩΡΕΑΝ.

Αυτά από την δική μου ματιά όσο αναφορά το Linux και την φιλοσοφία τους. Και εγώ σχετικά καινούργιος είμαι στο άθλημα, αλλά θα δείτε ότι σε όσους αρέσει να ασχολούνται με τον υπολογιστή τους, τα linux ανοίγουν έναν εντελώς καινούργιο δρόμο...

Πάρτε και μια πολύ έξυπνη διαφήμιση της IBM που στηρίζει Linux!!!




The future is open!

8 comments:

  1. Μα βαλθήκατε και οι δυο σας να μου μάθετε κινέζικα.. ;p

    ReplyDelete
  2. Ιφιγενεια looolz :D

    Δεν φταιω εγω ο ηθικος αυτουργος ειναι ο FU εκεινος με "τσιγκλισε". Εγω ειμαι μικρουλης ακομα και παρασυρομαι ευκολα!! :PppP

    ReplyDelete
  3. Μάνο πολύ καλή η παρουσίαση σου :))

    Να προσθέσω επίσης πως ο κάθε χρήστης είναι κομμάτι του λειτουργικού του και ότι το linux δεν είναι πιο ασφαλες από win.
    Είναι καμία σχέση...
    όχι μόνο λόγω kernel και των διαφόρων layers του OS αλλά και γιατί πχ. αν ήμουν σκριπόπαιδο δεν πρόκειται να πείραζα χρήστη που είναι πάνω σε linux ενώ αν ήταν στα (s)vista είναι από μόνο του μια πρόκληση (μην πω θράσος :D :D )

    Απλά όσους γνωρίζω που μαλακίζονται (πολύ εξειδικευμένα) στο net (είτε θεμιτά είτε αθέμιτα) δεν πειράζουν/θα πείραζαν χρήστη πάνω σε linux (respect!!)
    Και σε Mac.
    Tώρα αν ο άλλος έχει κάνα (s)vista τον κάνουμε attack καμιά φορά για να τεστάρουμε ή να χτυπήσουμε το λειτουργικό και ο χρήστης είναι απλά το θύμα.
    Μην βαράς :D
    τα χω κόψει αυτά σε users.
    (αλλά έτσι λειτουργει και η κοινωνική μηχανική του πατέρα Kevin -του Mitnick-)

    Να σημειώσω επίσης πως το core του linux (πολύ πριν τα extensions) αναπτύχθηκε από φίλους white-hats (χακερς).
    Απλά το λέω γιατί Ελλάδα μόνο να τους βρίζουν ξέρουν..

    επίσης..
    βρε.. είναι "το" linux και όχι "τα"..
    (είδες πλύση εγκεφάλου που μας κάνανε τόσα χρόνια τα παράθυρα..;;)

    Καληνύχτα!!!


    @IFY:

    Μαθήματα ΤΩΡΑ!!
    :)

    ReplyDelete
  4. FU τωρα που ξαναβλεπω το post γενικα πολλα πρεπει να προσθεσουμε!! Το Linux ειναι ολοκληρη ιδεολογια που μπορω (αν και νεος ακομα στο αθλημα οπως εχω γραψει) να μιλαω για ωρες και να γραφω σελιδες, φαντασου καποιος πιο εξιδικευμενος σαν εσενα πχ.

    Και εγω γουσταρω τα attacks αλλα δεν ξερω να κανω(δεν μας μαθαινουν τετοια στη σχολη(χαχα)που θα παει ομως θα μαθω απο μονος μου).

    Εισαι ομως "γαριδα ματι" δυο(!!!) φορες εβαλα αρθρο πληθυντικου αριθμου αναφερομενος στο Linux και το ειδες... :PppP

    Εγω παντως δεν λεω ποτε Linux, "πιγκουινος" το αποκαλω!!! :D

    ReplyDelete
  5. Άσε γιατί έχω καταλήξει να κάνω 7 φορές φορμάτ+επαναφορά συστήματος μέχρι να καταλάβω πως δεν έκανα λάθος την εγκατάσταση των λίνουξ, απλά το λάπτοπ μου δεν έχει λίνουξ booter -.-

    ReplyDelete
  6. @ Blu3Th1nk3r

    7 φορες φορματ? Χαχαχα χαρας το κουραγιο σου ελπιζω να ηταν με Windows 7 τουλαχιστον και οχι XP.

    Γενικα το linux ειναι να το μαθεις λιγο, θελει εξοικιωση. ;)

    Τωρα το να μην μπορεις να σεταρεις linux επειδη δεν εχει linux booter(??) πρωτη φορα το ακουω και δεν μου εχει τυχει ποτε σε κανενα setαρισμα απο πολλα μηχανηματα που εχω περασει με διαφορες διανομες.

    ReplyDelete
  7. ναι ευτυχώς τα 7!!!
    Ναι είναι τσεκαρισμένο αυτό, το προσπάθησαν και δυο φίλοι μου πολύ καμένοι με OS και το ίδιο μου είπαν. Προσπάθησα αν βρω κάποιο booter αλλά περιττό να σου πω πως τα έκανα πάλι μαντάρα xD

    Ντάξει περιορίστηκα στα virtual. Όταν με το καλό πάρω νεο Desktop θα τα βάλω εκεί ελπίζω!

    ReplyDelete

Εσύ είπες...